
PK meerkamp Genk
BK Masters Lokeren
Open meeting Mol
07-06-2026
Onze all-rounder Jurre Volders nam deel aan het PK meerkamp in Genk. Jurre moest er vijf disciplines afwerken: speerwerpen, 1500 meter, discuswerpen, verspringen en 200 meter. Zoals altijd gaf hij het beste van zichzelf en behaalde zilver.
Margot Schepers en Lutgard Goossens trokken naar Lokeren voor het BK Masters. Ze namen er beiden deel aan het kogelstoten en discuswerpen.
Margot (60+) behaalde twee keer zilver. Lutgard (50+) legde beslag op de 4e plaats bij het kogelstoten met een seizoensbeste prestatie en werd 5e bij het discuswerpen met een persoonlijk record.
Trainer Pascal Snoeks (55+) trok op zaterdag naar Lokeren. Hij nam er deel aan het discuswerpen en kogelstoten en legde er tweemaal beslag op een 6e plaats.
Joren Leppens werd 5e op de 800 meter tijdens de Open meeting bij Vabco Mol.
Uitslagen BK Masters Lokeren dag 1
Uitslagen BK Masters Lokeren dag 2
Knap gepresteerd !!!



Knappe prestaties
van Gijs en Seppe
op open meeting in Hechtel
23-05-2026
Gijs Dijckmans en Seppe Polleunis trokken, ondanks de warmte, naar de open meeting in Hechtel.
Uitslagen open meeting Hechtel
Proficiat Gijs en een dankjewel aan Irene voor de begeleiding van Seppe !!!
G-atleten
supporteren op Special Olympics
en genieten van stage in Bertrix
17-05-2026
Op vrijdag 15 mei reden Ine, Karlien, Seppe en Margot naar Malmedy om te supporteren op de Special Olympics Hoge Venen 2026.
Ze waren juist op tijd om de badmintonwedstrijd van ex-DALO atleet Kenneth te zien. Onder de luide aanmoedigingen sleepte hij de overwinning binnen. Een dag later werd hij tweede in de eindranking.
Na de middag haastten ze zich naar Butchenbach waar hun vrienden Marijn en Milan met BBC Lommel zilver behaalden in het basketbal.
's Avonds ging het richting Bertrix waar op zaterdag en zondag het stage-weekend doorging. Onderweg werd er gestopt in een Italiaans restaurantje om de magen te vullen.
Op zaterdag bleven ze rond het huis van Margot. Eerst was er een training kogel-en speerwerpen gevolgd door een leuk estafettespel. Ze legden een hindernissenparcours af met stokpaardjes en moesten onderweg puzzelstukjes verzamelen. Het leverde "hilarische foto's" op naar het schijnt ???
Na een apero-hapje aten ze de beste "mama-Karlien-spaghetti" van de wereld en werd er afgesloten met leuke spelletjes.
Op zondagmorgen reden ze naar de piste van Bertrix waar discuswerpen, 200 meter en verspringen op het programma stond. Na de middag stonden er nog volksspelen op het programma en werd het stilaan tijd om terug naar Lommel te rijden.
Lara, Ine, Karlien, Seppe, Arne, Irene, Lutgard en Margot genoten,
samen met de hond Caillou van een supertof weekend !!!
Meer foto's in de mediagalerij



DALO succesvol
op de Rotary G-meeting
in Tessenderlo
26-04-2026
Karlien Claeys en Ine Emmers trokken naar de Rotaty G-meeting in Tessenderlo. De meeting was louter recreatief, maar al hun concurrentes voor het BK AMH waren present.
Ze gingen beiden van start in het kogelstoten 3kg. Karlien werd 9e op dertien deelnemers met 4m12cm. Ine stootte als enige voorbij de acht meter. Ze won met 8m06cm.
Karlien moest dan heel snel van schoenen wisselen om tijdig aan de start te zijn van de 200 meter. Ze won overtuigend haar reeks in 45"21. Dit zou een nieuw PR geweest zijn, maar helaas, in een recrea-westrijd telt dit niet. Ze werd uiteindelijk 9e op vijftien deelnemers. Het extra trainen met Irene op dinsdag werpt zijn vruchten af.
Tenslotte werd Ine ook nog 1e in het speerwerpen met een worp van 11m59cm.
Mooie resultaten van de dames, die het blijkbaar ook zonder de aanwezigheid van hun coach Margot kunnen.
Uitslagen Rotary G-meeting Tessenderlo
Proficiat dames, doe zo verder !!!


Knappe resultaten op
Open meeting DALO
18-04-2026
DALO organiseerde zijn eerste zomermeeting op de piste. Vanaf Cadetten tot en met Masters en de G-atleten werden er loop-en kampnummers aangeboden. We mochten liefst 17 atleten verwelkomen van RFC Liege.
Ook onze eigen atleten mochten niet ontbreken natuurlijk. Er werden knappe resultaten genoteerd.
Er werden ook knappe resultaten geleverd door bezoekende atleten:
Een geslaagde meeting !!!
meer foto's in de mediagalerij



Jurre Volders 28e op de
Sint Ferdinandtrail in Lummen
29-03-2026
Jurre Volders nam samen met enkele werkmakkers van de Winning deel aan de Sint Ferdinandtrail in Lummen.
Een mooie trail door de bosrijke natuur van Lummen. Jurre liep er de 12 kilometer en eindigde op de 28e plaats van de 194 deelnemers in 1h04'17".
Hij wordt met rede "De beer van Bosland" genoemd op het werk.
Uitslagen Sint Ferdinandtrail Lummen
Alweer knap gelopen Jurre !!!

Zilver voor Ine Emmers
op BK indoor AMH-G
in Gent
08-03-2026
DALO trok met een delegatie supergemotiveerde G-atleten naar de topsporthal in Gent voor het BK indoor AMH. Iedereen wilde het beste van zichzelf geven in de clubkleuren van DALO.
Seppe Polleunis debuteerde als AMH-atleet en moest meteen de spits afbijten op de 60 meter. Met een tijd van 9"92 werd hij 18e, het na Jurre Volders die 17e eindigde in 9"77.
Jurre had dit jaar veel concurrentie in het verspringen. Hij deed dit zoals altijd voortreffelijk en strandde met 4m29cm op een mooie 4e plaats.
Seppe nam ook nog de 200 meter voor zijn rekening. Omdat hij bij de start een beetje bewoog, kreeg hij een gele kaart. Toch wist hij de zenuwen te bedwingen en liep in 33"96 naar een 15e plaats.
Karlien Clays moest het kogelstoten onderbreken voor de 200 meter. Vlug, vlug wisselen van schoenen en go, go... Ze werd 8e in 46"54. Met de kogel werd ze 5e met een worp van 3m57cm.
Ine Emmers sloot voor DALO het kampioenschap af met kogelstoten. Ze mag alweer een zilveren medaille toevoegen aan haar collectie. Een mooie 2e plaats met 6m82cm.
De trainers, Margot en Pasacal waren apetrots op hun atleten.
Ook een dikke merci aan Arianne, voor de begeleiding, en Irene voor het klaarstomen van Karlien bij de 200 meter.
Uitslagen BK AMH-G indoor Gent
Knap gepresteerd allemaal !!!



DALO-atleten op de foto
met Tia Hellebaut
op de indoor meeting
in Heusden-Zolder
07-02-2026
Op zaterdag 7 februari trokken vijf atleten van Dalo naar de indoor meeting in Heusden-Zolder.
Naast de G-atleten deden ook Margot Scheepers en Lutgard Goossens mee met het kogelstoten bij de Masters.
Als hoogtepunt van de namiddag mochten Seppe en Ine nog op de foto met Tia Hellebaut.
Uitslagen indoor meeting Heusden-Zolder
Allen knap gepresteerd !!!



Ine en Karlien hebben er zin !!!
18-01-2026
Ine Emmers en Karlien Claeys hebben er duidelijk zin in deze winter. Ze vertegenwoordigden DALO op de druk bijgewoonde veldloop (805 deelnemers) in Herentals.
Ze liepen er, samen met 9 andere dames, 890 meter (ipv 600 ) bij de G-recreanten. Ine werd er 5e en Karlien eindigde op de 7e plaats. Op de foto te zien waren ze er best tevreden mee.
Goed bezig dames !!!

10 medailles voor DALO op het
PK veldlopen in Hechtel !!!
12-01-2026
Niet minder dan 44 atleten van DALO namen deel aan het PK veldloop in Hechtel.
Het was er koud en de grond was hard bevroren. Met de heuvels van de Hechtelse duinen erbij werden alle wedstrijden zwaar voor de atleten.
DALO behaalde niet minder dan 10 medailles. We geven hieronder een opsomming, maar ook de andere atleten haalde mooie uitslagen. Die kan je hieronder terugvinden.
Knap gelopen allemaal !!!
Meer foto's in de mediagalerij



Strafste prestatie Lommel 2025
voor Karlien Claeys !!!
09-01-2026
Karlien Claeys, onze bezige bij, werd genomineerd voor de strafste prestatie van Lommel in 2025.
Deze verkiezing wordt georganiseerd door "De Lommelse Gazet".
Nadat ze de voorronden had overleefd, werd ze uitgeroepen tot de verdiende winnares van de publieksprijs. Dit dankzij de 1031 stemmen die ze kreeg. Het was maar een klein verschil van 2 stemmen met de tweede.
Karlien kreeg deze prijs voor de bronzen medaille die ze won in de discipline "snow-shoeïng" op de wereldwinterspelen voor G-atleten in Turijn.
Dat iedereen Karlien een warm hart toedraagt, bewees de ontroerende staande ovatie, die ze kreeg van het publiek. DALO is dan ook, met rede, trots op "hun Karlien" die een voorbeeld is voor iedereen.
Droom groot, sta op als je valt, geef nooit op en geniet is haar motto.
Een dikke proficiat Karlien !!!



PK Indoor Limburg
Heusden-Zolder !!!
04-01-2026
In Heusden vond het PK indoor voor sprint-en kampnummers plaats. Drie DALO-atleten, waaronder 2 G-atleten namen er deel.
Een goede voorbereiding voor het BK AMH indoor in maart.
Uitslagen PK indoor sprint-en kampnummers
Knap gepresteerd !!!
© copyright 2021 Dalo Atletiekclub - privacy - Powered By PvO Websites & Design - illustraties: vanbun-communicatie
