U bent hier

Cororna update11/06/20

Door de versoepelingen in de corona crisis gaan we als club volgende stappen zetten:

-Maandag 15-06-20 starten de 2de jaars miniemen met de looptrainingen, zij trainen voorlopig op maandag en donderdag van 18u30 tot 20u00

 Eveneens starten de 1ste jaars minimiem samen met de pupillen, voorlopig 1 maal per week van 18u30 tot 19u30.

-Dinsdag 16-06 starten de 2de jaars miniemen met werpnummers van 18u30 tot 20u00.

 Ook starten op dinsdag 16-06-20 de benjamins en kangeroes van 18u30 tot 19u30, voorlopig ook 1 maal per week.

 

 

Beste ouders en atleten,

De Nationale Veiligheidsraad heeft beslist om vanaf 18 mei 2020 de coronamaatregelen te versoepelen in het kader van fase 2 van de exitstrategie. Ook sporttrainingen in clubverband en in open lucht zijn onder bepaalde voorwaarden opnieuw toegelaten. Dat is goed nieuws!

In overleg met de trainers heeft het bestuur besloten dat we stapsgewijs de trainingen hervatten onder de voorwaarden en richtlijnen die de Vlaamse Atletiekliga (VAL) heeft opgesteld om een veilige atletiektraining mogelijk te maken.

We danken de atleten die al hebben laten weten of ze terug willen komen trainen.

Aan de atleten die dit nog niet deden, doen we nog eens een oproep om te laten weten of je al dan niet wil komen trainen. Dit om te weten hoe groot de groepen zijn en zo de trainingen veilig te organiseren.

Dus als je wil terug komen trainen dan graag een seintje!

Zoals de meeste atletiekclubs beginnen we, in een eerste stap, op 25 mei met trainingen vanaf de kadetten. De trainingen zullen worden gespreid over de week:

Kadetten, Scholieren, Junioren, Seniors en Masters

 

Trainer

Dagen

Ivo: Maandag en donderdag (18u30 tot 20u)

Stijn: Dinsdag, donderdag (18u30 tot 20u) en zaterdag (van 14 tot 15 uur)

Swa: Dinsdag en donderdag (18u30 tot 20u)

Atleten die gebracht worden moeten op de parking worden afgezet. De begeleiders of ouders blijven op de parking, zowel bij het brengen en ophalen van de atleten. We vragen aan de atleten om afstand te houden als ze van de parking of de fietsenstalling naar de atletiekpiste stappen.

Er zijn geen douches, kleedkamers of wc’s open, de atleten moet al trainingskledij aan hebben.

Kangoeroes, benjamins, pupillen en miniemen

Onze jongere atleten zullen nog een tijdje moeten wachten. We zullen de opstart samen met de trainers evalueren.

Op 3 juni zal de veiligheidsraad nieuwe beslissingen nemen in verband met sporten. We hopen dat we bij verdere versoepeling van de regels ook de trainingen kunnen herbeginnen voor de kangoeroes, benjamins, pupillen en miniemen.

 

G-Atleten

De G-atleten zullen specifieke informatie ontvangen via Margot.

 

Hieronder vinden jullie nog eens de richtlijnen van de VAL.

 

Sportieve groeten en hou het veilig,

 

Dalo bestuur.

 

ALGEMENE PRINCIPES VAN DE VAL

  • De VAL raadt expliciet af dat risicogroepen op de training aanwezig zijn als atleet, trainer of bestuurder. Dit zijn personen ouder dan 65 jaar, diabetici, personen met hart-, long- of nieraandoeningen en personen met een verzwakt immuunsysteem.
  • Enkel atleten, trainers en toezichters krijgen toegang tot de accommodatie voor de duur van de training, er worden geen toeschouwers toegelaten. Iedereen blijft de kortst mogelijke tijd op de club.
  • Indien atleten met de auto gebracht worden gebeurt dit volgens het “Kiss & Ride” principe, waarbij een duidelijk uur wordt afgesproken om geen samenscholing aan de in- en uitgang te veroorzaken.
  • Voor elke groep is een volledige hygiëne-set ter beschikking zodat de atleten en trainers doorlopend zowel zichzelf als hun materiaal kunnen desinfecteren.
  • Het gebruik van een mondmasker is verplicht voor trainers en bestuursleden.

 

INFORMATIE VOOR OUDERS (opgelegd door VAL)

  • Hou je kind thuis als hij/zij verkouden is, hoest, keelpijn of andere ziekteverschijnselen heeft.
  • Maak duidelijke afspraken met de club/trainer over het begin- en einduur van de training, ( wordt later gecommuniceerd) zorg dat je je kind tijdig afzet en ophaalt, maar zeker niet meer dan 10 minuten voor het afgesproken uur.
  • Bij de ingang van de accommodatie worden de atleten onmiddellijk opgevangen en de regel van social distancing geldt vanaf de toegang tot het verlaten van de accommodatie.
  • Er zijn geen douches, kleedkamers of wc’s open, je kind moet al trainingskledij aan hebben. Geef een drinkbus mee.
  • Indien je je kind brengt of met de fiets begeleidt doe je een Kiss & Ride, je zet je kind buiten aan de poort af en haalt hem/haar daar op. Als ouder heb je geen toegang tot de accommodatie.
  • Volg verder de specifieke richtlijnen van het clubbestuur en trainers op.
  • Zorg dat je voortdurend goede hygiënische reflexen hebt: ontsmet regelmatig je handen en materiaal, gebruik papieren zakdoeken, nies in je elleboog, raak je gezicht niet aan, …

 

INFORMATIE VOOR ATLETEN (opgelegd door VAL)

  • Blijf thuis als je verkouden bent, hoest, keelpijn of andere ziekteverschijnselen hebt.
  • Doe je trainingskledij thuis aan en breng een gevulde drinkbus mee
  • Ga thuis nog een keer naar toilet en was grondig je handen voor je naar de training vertrekt.
  • Hou je tijd op de club zo kort mogelijk, kom niet te vroeg en vertrek meteen na de training. De kleedkamers, douches, cafetaria en wc’s zijn gesloten.
  • Indien je gebracht wordt doe je een ‘Kiss & Ride’, je chauffeur komt niet uit de auto. Spreek een uur af om je op te pikken zodat je niet op de parking hoeft te wachten.
  • Hou steeds een veilige afstand ( minstens 1.5 M) van iedereen, dus ook van je trainer en atleten binnen de groep.
  • Volg de richtlijnen van je trainer en de toezichter op de piste goed op, hou je aan de afgesproken signalisatie en richtingen.
  • Zorg dat je voortdurend goede hygiënische reflexen hebt: ontsmet regelmatig je handen en materiaal, gebruik papieren zakdoeken, nies in je elleboog, raak je gezicht niet aan, …
  • Raak enkel aan wat je moet wat je moet aanraken, zorg dat materiaal ontsmet is voor je het aanneemt of doorgeeft van iemand anders.
Type: 
Activiteit